donderdag 19 juli 2012

Leesletters en De Giraf



Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan de stad Dordrecht. Mijn eerste doel was de winkel Leesletters. Leesletters


Deze winkel staat vol met boeken, spellen en andere handige dingen voor dyslectische kinderen. Ik keek er mijn ogen uit. Natuurlijk heb ik er ook wat gekocht:
- zes balpennen in de kleuren rood, oranje, rose, groen, blauw en bruin. En wat is er zo bijzonder aan die balpennen? Aan de onderkant hebben ze een gum. Dus heb je een foutje gemaakt dan kan je het meteen uitgummen.
- een duimbal: gooi ermee, vang de bal en maak een woord met de letter onder je duim. De duimbal stimuleert op een speelse manier de ontwikkeling van het luisteren, spreken, schrijven en lezen.
- het boek Heks in de klas. Heksie kan niet goed lezen. En dat is lastig. Want als je een toverspreuk verkeerd leest, gaat er van alles mis. Op haar koe vliegt Heksie naar mensenland. Daar zijn scholen. Misschien kan iemand haar leren lezen. Dan kan Heksie toveren wat ze wil.
- het boek Sam in actie! Dit is een boek uit de serie toneellezen. Deze serie kende ik nog niet. Het is de bedoeling dat het kind hardop gaat lezen. Samen met iemand anders speelt het kind de verschillende rollen in het verhaal.
Ik heb een leuk gesprek gehad met de eigenaresse van deze winkel. Op donderdag en vrijdag staat ze in deze winkel. Op de andere dagen werkt ze in kinderboekwinkel De Giraf. De Giraf En deze winkel was mijn tweede doel van mijn bezoek aan Dordrecht.


Heerlijk om in zo'n prachtige winkel rond te lopen en de vele prachtige kinderboeken te bekijken: boeken van baby&peuter tot 14+.
Als u ooit in Dordrecht komt dan kan ik u deze twee winkels beslist aanraden.

5 opmerkingen:

  1. Beste Anita,

    Wat een mooie PR voor mijn winkel! Leuk dat je zo enthousiast bent!
    Na je bezoek zag ik dat je het bonnetje + de spelsuggesties bij de duimbal vergat mee te nemen. Als je me je adres laat weten, stuur ik het nog even na.

    Hartelijke groet!
    Elseline Knuttel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie, Elseline. De pennen zijn een groot succes.

      Veel groeten,
      Anita Bracke

      Verwijderen
  2. Hoi Anita,

    Wat leuk om je enthousiaste reactie te lezen na het bezoek van onze winkel.

    Hartelijke groet,
    Wilma Verhoeven
    Kinderboekwinkel De Giraf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je ziet me beslist nog eens terug in De Giraf!!!

      Veel groeten,
      Anita Bracke

      Verwijderen